Hur kan man hjälpa?

publicerat i Allmänt;
För ett tag sedan har jag varit inne på många olika hemsidor där man kan åka till ett annat land som en volontär. Man hjälper att bygga skolor eller ta hand om barnen, åker som läkare eller sjuksköterska osv. Det var många som hade engagerat sig och det fanns möjligheter att vara med. Tyvärr så kostade det mycket även att vara volontär. Flera tusenlappar betalar man bara för att vara med. Man ska dessutom betala sin flygbiljett (vilket jag förstår) men även en avgift för att vara med. Jag gav upp det då jag inte haft råd att betala så mycket pengar. Jag har undersökt även möjligheter att vara volontär i min stad, där jag bor och oftast är det arbetstider som passar. Till slut begränsade jag mig till att donera pengar månadsvis och ge bort mina saker, kläder, böcker och annat. 
Nyligen har jag varit på Unicefs hemsida och sett att man kan vara en bloggare! Så jag vill gärna börja med det!

Kommentera inlägget här :